Autorem bloga i podmiotem odpowiedzialnym za obsługę procesu zakupowego jest firma Vegan Island Evelina Leśniewska z siedzibą w Wielkiej Brytanii, 1-3 St. Albans Road, BH8 9EP
W razie jakichkolwiek problemów z zakupem lub innych pytań związanych z blogowym sklepem, skontaktu się ze mną na adres e-mail hello@veganisland.pl.
§1
DEFINICJE
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Blog/Sklep – blog funkcjonujący pod adresem internetowym http://www.veganisland.pl/ oraz http://veganisland.pl/sklep/
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu Produktu w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu cywilnego),
- Produkt – treść cyfrowa, którą Użytkownik może nabyć od Sprzedawcy za pośrednictwem Bloga/Sklepu – m.in. pliki w formacie pdf, doc, xls, wiadomości e-mail, eBooki, audio oraz wideo kursów online na platformie edukacyjnej. Produkt przybiera postać pliku elektronicznego, którego format zależny jest od zawartości Produktu,
- Regulamin – niniejszy regulamin,
- Sprzedawca – Vegan Island Evelina Leśniewska z siedzibą w Wielkiej Brytanii, 1-3 ST. Albans Road BH8 9EP
- Użytkownik – osoba fizyczna posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zakupu Produktu.
§2
ZAKUP PRODUKTU
- Zakupu Produktu za pośrednictwem Bloga/Sklepu może dokonać wyłącznie Użytkownik, który jest Konsumentem. Użytkownik, który chce dokonać zakupu Produktu w związku z prowadzoną przez siebie działalnością zawodową lub gospodarczą, może zrobić to wyłącznie w ramach indywidualnego kontaktu ze Sprzedawcą.
- Użytkownik może dokonać zakupu Materiału poprzez jego wybór z poziomu odpowiedniej podstrony Bloga/Sklepu. Podane ceny są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i ssą wyrazone w polskich złotych (PLN).
- Po dokonaniu wyboru, Użytkownik powinien kliknąć w przycisk „Kupuję teraz”, w wyniku czego zostanie przekierowany na stronę zamówienia.
- Na stronie zamówienia, Użytkownik powinien wypełnić formularz zamówienia, a następnie przejść do procedury płatności poprzez kliknięcie w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Po kliknięciu w przycisk „Zamawiam”, Użytkownik zostanie przeniesiony na stronę finalizacji zamówienia. Celem finalizacji zamówienia Użytkownik powinien wypełnić wyświetlony mu formularz, wybrać metodę płatności za zamówienie i kliknąć w przycisk „Przejdź dalej”.
- Kupujący ponosi całą odpowiedzialność za prawidłowe wypełnienie formularza, podczas składania zamówienia.
- Dostępne metody płatności to:
- Przelew z wybranych banków działających w Polsce.
- Kart Visa, Mastercad, Maestro.
- PayPal.
- Płatność realizowana jest za pośrednictwem serwisu PayPal, PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349) („PayPal”). Firma PayPal Inc. jest firmą macierzystą firmy PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. Jej siedziba znajduje się w Stanach Zjednoczonych, w stanie Kalifornia.
- Z chwilą skutecznego dokonania płatności, między Użytkownikiem a Sprzedawcą zawarta zostaje umowa o dostarczenie treści cyfrowej w postaci wybranego przez Użytkownika Produktu, a Użytkownikowi wyświetlona zostaje strona z potwierdzeniem zakupu.
- Zakupiony przez Użytkownika Produkt zostanie wysłany do Użytkownika mailowo w ciągu 48h od momentu zakupu na wskazany przy zakupie adres mailowy.
- Do każdego zakupu dołączane jest e-mailowe potwierdzenie dokonania zakupu oraz, na życzenie klienta, rachunek w formie pliku PDF.
§3
KORZYSTANIE Z PRODUKTU
1. Produkt stanowi treść cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Do prawidłowego korzystania z Produktu wystarczające jest posiadanie przez Użytkownika
- Posiadanie komputera z przeglądarką internetową umożliwiającą przeglądanie stron WWW.
- Włączona obsługa cookies w przeglądarce.
- Standardowego systemu operacyjnego pakietu oprogramowania biurowego Microsoft Office lub jego odpowiedników (np. Libre Office, Open Office).
- Zainstalowane aplikacje umożliwiające odczytywanie plików Adobe PDF.
- Możliwość odtwarzania materiałów wideo, np. serwisu YouTube.com.
3. W przypadku, gdy Użytkownik nie jest w stanie uruchomić pliku obejmującego zakupiony Produkt, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą pod adresem hello@veganisland.pl.
4. Jeśli charakter Produktu tego wymaga Użytkownik ma możliwość jego edycji i dostosowania do własnych potrzeb.
5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za sposób w jaki Użytkownik korzysta z Produktu.
6. W ramach umowy zawartej zgodnie z postanowieniami § 2 Regulaminu, Sprzedawca dostarcza Użytkownikowi jedynie treść cyfrową w postaci zakupionego przez Użytkownika Produktu. Sprzedawca nie świadczy na rzecz Użytkownika jakiejkolwiek pomocy przy korzystaniu z Produktu, a w szczególności świadczy na rzecz Użytkownika jakichkolwiek usług doradczych.
§4
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Użytkownik będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej ze Sprzedawcą umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Użytkownik musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji kontaktując się z nim za pomocą wiadomości mailowej wysłanej na adres hello@veganisland.lpl o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Użytkownik wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Jeśli w toku zakupu Produktu Użytkownik wyraził zgodę na wykonanie umowy i dostarczenie mu treści cyfrowej w postaci wybranego Produktu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Użytkownik traci prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą.
§5
REKLAMACJE
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
- Użytkownik może składać reklamacje dotyczące zakupionego Produktu lub samego procesu zakupowego opisanego w § 2 Regulaminu.
- Reklamacja powinna zostać wysłana na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, tj. hello@veganisland.pl.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Sprzedawca ustosunkuje się do kompletnej reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia tej reklamacji Administratorowi.
§6
DANE OSOBOWE
- Sprzedawca gwarantuje poufność wszelkich udostępnionych mu danych osobowych.
- Dane osobowe Użytkownika umieszczone w bazie danych Sprzedawcy są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji umowy o dostarczenie treści cyfrowej w postaci zakupionego przez Użytkownika Produktu, chyba że Użytkownik wyrazi dobrowolną zgodę na przetwarzanie ich również w innym celu, a w szczególności w celu otrzymywania newslettera Bloga.
- Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione, a ich przetwarzanie odbywa się w zgodzie oraz na warunkach określonych szczegółowo w:
- ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1422);
- ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 1182);
- rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. Nr 100, poz. 1024);
- Użytkownikowi przysługują prawa określone w aktach prawnych, o których mowa w ust. 3 powyżej, w tym w szczególności do:
- wglądu do swoich danych osobowych,
- żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
§7
PLIKI COOKIES
- Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Sprzedawcy.
- Sprzedawca przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania procesu zakupowego, o którym mowa w § 2 Regulaminu.
- Sprzedawca informuje Użytkowników, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika.
- Sprzedawca wskazuje, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Sprzedawcę, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.
- Sprzedawca informuje Użytkowników, że zmiana konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia lub ogranicza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika może spowodować nieprawidłowości w procesie zakupowym, o którym mowa w § 2 Regulaminu.
§8
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
§9
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z umową o dostarczenie treści cyfrowej w postaci wybranego przez Użytkownika Materiału na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Użytkownik będący Konsumentem, ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Sprzedawcą
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Użytkownik może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§10
ZMIANY REGULAMINU
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na Blogu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia przez Użytkownika Umowy ze Sprzedawcą.