Owsiankowy mix

Przyznaję, że nie zawsze byłam fanem owsianki. Jako dziecko na sam zapach zupy mlecznej mnie odrzucało. Był dla mnie tak okropny, że do przedszkola musiałam przychodzić jak już skończyli podawać śniadanie, ale szczegóły tej historii zostawię dla siebie ;)

Tak… zupy mleczne to nie było to, co lubiłam. Dopiero jak dorosłam zdarzyło mi się je zjeść parę razy i częściej zaczynałam sięgać po płatki owsiane choć bardziej jako dodatek. Owsiankę zaczęłam gotować dopiero zeszłej zimy i kobinowałam z różnymi jej wariacjami: z mlekami roślinnymi, z wodą, ze smoothie, z kaszą quinoa, płatkami jaglanymi i innymi różnymi dodatkami. W końcu tej jesienni udało mi się stworzyć mój ulubiony owsiankowy mix. No, bo wiecie same płatki owsiane to taka trochę nuda :) Dorzuciłam do niej to, co jest dobre dla brzuszka :)

Ok, jak stworzyć owsiankowy mix?

Sładniki:
  • 500 gram płatków owsianych – ja używam gluten free, ale możecie użyć zwykłych
  • 200 gram płatków jaglanych
  • 4 łyżki nasion chia
  • 8 łyżek zmielonego siemienia lnianego

Opcjonalnie:

  • cynamon – obficie lub wedle upodobania ;)
Przygotowanie:

Wszystkie składniki przesypać do dużej miski i dobrze wymieszać, a następnie przesypać do 1,5litrowego słoika.

Zarówno siemię lniane jak i nasiona chia zawierają bardzo dużo wartości odżywczych: wapń, mangan, fosfor, magnez, cynk, potas, witaminy z grupy B, błonnik i są bogate w przeciwutleniacze.

Po ugotowaniu owsiankę urozmaicam moimi ulubionymi owocami lub tymi, które akurat mam pod ręką. Nieraz dodaję cukier kokosowy albo nasiona konopne, czy wiórki kokosowe. Generalnie jest na bogato!

Enjoy :)

P.S Jak u Was z owsianką? Lubicie? Jecie? Z czym najchętniej łączycie?

.

More from Evelina Lesniewska

PRZEPIS NA SUPER ZIELONE SMOOTHIE

Poprzednie dwa przepisy były w tonie słodko orzeźwiającym (w zależności od tego, jak mocno miałaś...
Read More